לקוחות 3.0 קונים ``משמעות``

אילו הזכרונות שעלו בי כאשר צפיתי בוידאו של הארוע של אפל שבו היא מציגה שתי אפליקציות חינמיות לאי פאד ולמחשב המקנטוש: איי בוק2   ו   ibook author . 

אייבוק2  ממציא מחדש את ספרי הלימוד וחווית הלמידה עבור תלמידים ומורים. ספרי הלימוד החדשים הם צבעוניים, ואינטארקטיביים וניתן לשלב בהם תמונות צבעוניות ווידאו. הוא מאפשר הכנסת הערות בדפים השונים כמו גם ( איך לא ) סימון קטעים חשובים שניתן לארגן אותם בדפים. ספרי הלימוד בניגוד לספרים הישנים הם עמידים יותר , ניידים וניתנים לעידכון באופן שוטף.

כדי לייצר ספרי לימוד עם תוכן מדהים אפל משתפת פעולה עם הוצאות ספרים כמו מקגרו היל ועם פרופסורים מהארוורד. אפל הפכה את פרוייקט האיי בוק  לפרוייקט חברתי קהילתי אשר נוגע לא רק בהורים מורים ותלמידים אלא בכול אחד אשר רוצה לקדם את החינוך בארה"ב כמעט פרוייקט לאומי.  

באופן דומה  גם האפליקציה של   ibook author  מספקת כלי אשר מאפשר לסופרים לפרסם את הספר שלהם בעולם בקלות וללא הוצאות מרובות כמעט בקליק אחד. 
 
מה אפל מנסה להשיג באמצעות פיתוח האפליקציות הללו ?   

התחרות בשוק הטבלטים החריפה מאד מאז ההוצאה של האייפאד1. הגדילה לעשות אמאזון שעם הקינדל פייר שלה שעולה רק 200 דולר הצליחה בסוף השנה לכבוש במספר חודשים ספורים  16% משוק הטבלטים. מיליון צרכנים קנו את הקינדל פייר ביום של קריסמס. 

חברות  b2c  וגם b2b מתמודדות עם מציאות חדשה בשווקים: מוצרים חדשניים מספקים יתרון תחרותי למספר חודשים ספורים ומייד לאחר מכן נכנסים מוצרים מתחרים שיכולים למשל להיות זולים יותר עם תכונות נוספות או אחרות. התחרות יכולה להיות גם בדמות של מוצרים דיסטרפטיביים אשר משנים את כללי המשחק והופכים מוצרים קיימים ללא רלוונטים.

מוצרים אפילו אם הם חדשניים מוכרים לזמן מוגבל. לקוחות 3.0 מתוחכמים יותר, הם שינו את האופן הקניה של מוצרים (הורד את הדו"ח הלקוחות שלך השתנו ועכשיו זה התור שלך). מכיוון שיש הרבה מאד מוצרים דומים לקוחות יבחרו את אותם מוצרים אשר יכולים לקדם את מה שמספק משמעות עבורם ואת אלה שהחברים או הקולגות שלהם ממליצים עליהם. עבור תלמיד בית ספר זה היכולת להצליח בבחינה, לסיים את התכון להתקבל לאונברסיטה. ועבור סופרים זה יכול להיות היכולת לפרסם ספר ולהביא אותו בקלות יחסית לקוראים בעולם.

האפליקציות החדשות שהן חינמיות יוצרות סיבות חדשות ללקוחות לקנות מוצרים מהאקוסיסטם של אפל כמו גם לדבר על הברנד. אפל יצרה קהילה חברתית אשר מדברת ( WOM ) לא על המוצרים שלה אלא על מה שחשוב לה וכך משווקת ומחזקת את הברנד.  

לקוחות רוצים לקנות "משמעות" ולאוו דווקא מוצרים. ויקטור פרנקל צדק בעניין זה! 

ניתוח מקרה זה מספק דוגמא לאופן שבו חברות b2c וגם  b2b יכולות לעצב יתרון תחרותי בשווקים הנוכחיים. חברות תוכנה אשר מוכרות מוצרים מורכבים צריכות לעצב "חווית לקוח" אשר תקדם את מה שחשוב לארגון הלקוח כמו גם מה שחשוב באופן אישי למקבלי ההחלטות בארגון. תוצאות עיסקיות מובטחות אינן מספיקות כדי לעצב מחויבות רגשית של הלקוח לברנד.  

עם המעבר לסאאס עיצוב קליינט אדווקסי הפך להיות מאתגר יותר מכיוון שלקוחות  אינם משקיעים במוצר הם יכולים לעבור בקלות יחסית לספק אחר. יותר מתמיד חברות תוכנה אשר רוצות לקדם יתרון תחרותי וצמיחה ממכירות צריכות לעצב חווית לקוח מדהימה ומשמעות חדשה ביחסים שלהם עם לקוחות.   

כיצד אתה מעצב חווית לקוח מדהימה אשר תביא את הלקוח להרגיש מחויבות רגשית וקניה של המוצרים שלך ?        



   כל הזכויות שומורות לנאוה שלו 2012 
נאוה שלו היא המנכ"לית של NSG CONSUTING יועצת ,מאמנת וכותבת עם ניסיון של 17 שנים בשוק הבינלאומי. הפתרונות שלנו מקדמים רוחיות וצמיחה של חברות. בקרו ב www.nsg-consulting.com ניתן ליצור איתה קשר בnshalev@nsg-consulting.com

הלינק  של הוידאו: 

  http://events.apple.com.edgesuite.net/1201oihbafvpihboijhpihbasdouhbasv/event/index.html

 

 

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798