בוס, אני יוצא להפסקת פלייסטיישן


מרבית המנהלים מעידים שהיו רוצים שהעובדים שלהם יביעו יצירתיות בעבודה, אבל זה לא תמיד קורה. יתרה מכך, הרבה פעמים מנהלים אומרים לי "אני רוצה לפתח את היצירתיות של העובדים שלי". אבל כשמגיע השלב של איך עושים את זה, כולם קצת מתקשים.

לדעתי, לשאלה זו יש תשובה די פשוטה ואולי קצת מפתיעה, כדי לגרום לעובדים שלכם להיות יצירתיים, פשוט תנו להם לשחק... כן, כן, לשחק. הדבר הזה שעושים ילדים ברוב שעות קיומם (ותודו שהם באמת די יצירתיים) או מבוגרים בשעות הפנאי שלהם, בעיקר עם הילדים שלהם.

מחקרים מאז ומתמיד דיברו על ההשפעה החיובית של משחק, אך לרוב התייחסו להשפעה בקרב ילדים בלבד. התפיסה המקובלת הייתה שמשחק נועד למלא זמן חופשי ולאנשים רציניים אין זמן חופשי. במהלך השנים התפיסה מעט השתנתה ולאט לאט יותר ויותר ארגונים התחילו להכניס משחקים אל המרחב הארגוני. כך למשל, גוגל וחברות נוספות מעודדות את העובדים שלהם להקדיש עד 20% מזמן העבודה למשחק וחברות אחרות כמו IDEO ופיקסאר הפכו את המשחק לערך מרכזי בתרבות הארגונית שלהם. אבל מעבר לזה שמקום עבודה שבו יש משחקים הוא fun ומגניב, הוא באמת יכול לשפר את הביצועים של העובדים שלכם. דהינו, לגרום להם להיות יצירתיים יותר.

למה? כי משחק מאפשר לנו להשתחרר. להשתחרר מהדרישה להתנהגות עקבית ומקובלת, מחשיבה מקובעת ותבניתית ומהתפיסה שאסור לנו לטעות כי לכל טעות יש מחיר. משחק מעודד אותנו להסתקרן, לחקור, לתהות ולהתפלא בסביבה שמבחינה פסיכולוגית היא בטוחה. לכן, אנו מאפשרים לעצמנו לחשוב באופן גמיש, ללא קיבעון, באופן שהוא יצירתי... נשמע טוב, לא?

רק לפני שאתם שולחים את העובדים שלכם לשחק סוליטר לפני סיעור המוחות הבא, יש כמה דברים שכדאי להקפיד עליהם:

איך בוחרים משחק? יש בערך מיליון סוגים של משחקים, מומלצים יותר ופחות. למשל, מונופול הוא בקטגוריה של הפחות... יש לו חוקים נוקשים ומבנה ברור. לעומת זאת, קוביות לגו הם בקטגוריה של היותר... יש לשחקן חופש פעולה גדול, אין חוקים ואין מבנה.

ואיך בכל זאת בוחרים משחק? כדי שמשחק יעודד יצירתיות הוא צריך ליצור עניין וסקרנות. יש אנשים שמאוהבים במשחקי מחשב ויש אנשים שמקיאים מזה. חשוב למצוא משחק שמתאים לעובדים שלכם ושהם ייהנו ממנו.

הוציאו אותם לשחק בחוץ- הרעיון כאן הוא להוציא את העובדים מהתבנית המוכרת והרגילה של מקום העבודה. בסביבה חדשה ולא מוכרת הם יאפשרו לעצמם יותר להשתחרר וליפול שבי במשחק.

אם אי אפשר לצאת החוצה, כדאי ואפילו רצוי שבסביבה הארגונית יהיה אפשר לשחק- הכניסו קצת צבע, משחקים ואפילו חדר שבו יהיה אפשר לשחק בהם. תנו לעובדים את הלגיטימציה והזמן לשחק בזמן העבודה.

ואם רוצים להשתעשע באמת, הנה כמה דוגמאות למשרדים משחקיים:

   


טל סטרלינג פסיכולוגית ארגונית M.A, יועצת בתהליכי שיפור השירות והמכירות באמצעות ליווי אישי וקבוצתי. בעלת ניסיון רב באבחון, גיוס ותהליכי קליטה, הדרכה ופיתוח הדרכה, תוך התעדכנות במחקרים חדשניים בתחומי התוכן הרלוונטיים בארץ ובעולם. מטיילת, חוקרת וצופת ריאליטי מושבעת.

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798