רוצה עובד יצירתי? תחשוב יצירתי


חברות רבות כיום מחפשות את העובדים הכי מיוחדים, הגאונים בתחומם, ואיך לא, יצירתיים. בתור מגייסים, סביר להניח כי כמעט בכל הגדרת משרה שאנו מגייסים אליה, תופיע הדרישה ליצירתיות. אך בפועל, אנו קצת מתקשים לאתר את האנשים עם אותו ניצוץ יצירתי.

אחד הפתרונות למצב הזה עלה החודש בכתבה נרחבת שעסקה בנושא, במגזין גלובס: רוצים מקוריות, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא?  תתחילו לגייס מחוץ לקופסא.

גיוס מתחומים שונים

אחת הדרכים לגיוס יצירתי היא גיוס עובדים מתחומים שונים, לא ברורים מאליו. כך למשל, בכתבה מתואר סטודנט לתואר ראשון בפילוסופיה ובספרות, ליאור צור, שגוייס לחברת ההיי-טק "פייב", שמתכננת ממשק למוצרי תוכנה.

צור מספר שהוא ענה על מודעה שהחברה פרסמה על לוח המודעות בחוג לפילוסופיה ומציין כי עצם העובדה שהחברה בחרה להציב את המודעה במקום כזה מראה איך היא חשבה מחוץ לקופסה. דוגמה נוספת שעולה שם, היא חברת סטרט אפ שגייסה בלשן, כדי שישפר את חוויית המשתמש באפליקציה. עוד דרך למצוא את העובד היצירתי, היא לשלב דווקא עובדים עם מאפיינים אחרים בצוות הקיים, למשל עובד בגיל צעיר או  מבוגר מהרגיל.

איך עושים את זה? אחד הדברים שמודגשים בכתבה הוא אבחון מאפייני המשרה הנדרשים. כלומר, ברגע שמעסיק מרכיב רשימת דרישות שוודאי ניתן למצוא בתחומים נוספים, הוא יכול להתחיל לגייס גם מתחומים אלה. למשל, הסיבה שצור גויס, היא שמקצועות התכנות דורשים בין השאר חשיבה לוגית, רציונאלית ויכולת גבוהה לחשיבה מופשט. בחברה של צור הבינו שסביר להניח כי לא רק אנשים שלמדו מדעי המחשב ניחנים ביכולות אלה.

לכתבה המלאה: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000821999

 


נטע גונן, פסיכולוגית תעסוקתית (M.A.), מרכזת תחום הגיוס בחשיבה ארגונית יוצרת
 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798