לא מתביישת להגיד שאני לא יודעת


"תמיד, מאז שהייתי קטנה, אני זוכרת נסיעות באוטו עם אבא, הוא מדבר בטלפון עם אחד העובדים שלו, ואני מקשיבה מהצד. אבא שלי, שידעתי שיש תחתיו מאות עובדים והוא בטח עסוק מאד, הצליח תמיד לדבר עם אותו עובד במלוא תשומת הלב, בגובה העיניים, תמיד שידר לו שהוא סומך עליו ומכבד אותו. כבר בגיל 10 זה הרשים אותי מאד..."

כך מתארת אפרת פלד את זיכרונות הניהול הראשונות בחייה. פלד, למדה כנראה מאביה לא מעט, כי כבר בגיל 29, היא מונתה להיות מנכ"לית של רשת חנויות הצעצועים הספרדית Imaginarium המונה 8 סניפים בארץ. 

לפלד, אולי בשל גילה הצעיר, תפישת ניהול רעננה וצעירה, לא עוד המנהל הסמכותני שאומר לעובדים מה לעשות ויודע כל פיפס שקורה בחברה. "מנהל טוב הוא כמו הורה" היא אומרת, "בתור הורה אתה מגדל את הילד שלך מגיל אפס, מחנך ומטפח אותו ועם הזמן מלמד אותו להיות עצמאי ופחות ופחות להזדקק לך, כך שבגיל 30 הוא לא יגור לך עדיין בבית ויבקש כסף לקנות פיצה... ככה אני מנהלת את העובדים שלי. חשוב לי שלאחר הכשרה ותמיכה בתחילת הדרך הם ילמדו להיות עצמאיים, יעשו את העבודה כמו שצריך גם כשאני לא שם לידם". עוד היא ממשיכה ואומרת "אני יודעת שחנות שלי מתנהלת כמו שצריך אם היא מוכרת טוב, מסודרת ונראית פיצוץ גם כאשר מנהל החנות לא שם".

נראה שהגישה של פלד מביאה תוצאות. פלד התחילה כמנהלת לוגיסטיקה ברשת, בהמשך עזבה לחברה אחרת ולאחרונה חזרה, לבקשת ההנהלה הספרדית, לנהל את הרשת בארץ.

לנהל רשת בינלאומית

"יש קושי מסוים במציאת האיזון בין הנוקשות לגמישות" מספרת פלד, "בגלל שזו רשת בינלאומית יש נהלים ומדיניות מאד ברורה לגבי דברים כמו מחיר המוצרים ושכר העובדים. אני מאד מאמינה במדיניות ובנהלים וגם משדרת את זה לעובדים. אבל לפעמים, צריך להתגמש. למשל היה לי מקרה של עובדת שהיו לה קשיים כלכליים, החלטתי לחרוג מהנהלים ולתת לה שכר גבוה יותר. אני מאמינה שזה שווה את זה כי עכשיו העובדת הזו נותנת לי 200%. היו גם מקרים שהורדתי את המחיר של מוצר בודד כי חנות מתחרה מכרה מוצר דומה. אני חושבת שהעובדים מעריכים את זה, רואים שאת לא מנהלת כמו רובוט, אלא יודעת לקבל החלטות במציאות משתנה".

ובאמת אם כבר הזכרנו עובדים, פלד מאמינה שעובד טוב הוא עובד מרוצה ועובד מרוצה הוא בסופו של דבר לקוח מרוצה. "מאד חשוב לי שהעובדים יתלהבו מהמוצרים שלנו. שבוע שעבר העברתי למנהלי החנויות הדרכה על המוצרים החדשים. מדובר במצגת של 8 שעות עם תמונות של המוצרים. אני החלטתי שכדי שזה לא יהיה יבש כמו שזה נשמע אני יוצרת להם 8 שעות של חוויה. הראיתי להם מלא סרטונים, העברתי להם חידונים של מי מכיר את המוצר הכי טוב, כל הזמן החלפנו מקומות ישיבה כדי שכולם ידברו עם כולם, עשינו סימולציות מכירה ושיחקנו עם המוצרים, ממש גרמתי להם לניצוץ בעיניים. הם יצאו מההדרכה בהתלהבות שלא ראיתי כבר הרבה זמן, שאותה אני בטוחה הם יעבירו לעובדים שלהם בחנויות וכמובן גם ללקוחות".

פלד מפגינה המון ביטחון ושליטה בנבכי הניהול, מה שמעלה אוטומטית את השאלה איפה בכל זאת קשה לה: "יש תחומים מסוימים שהם חדשים וזרים לי, בהם אני חלשה. למשל בכספים או במערכות המידע".

אבל כמו מנהלת טובה, היא במהרה הופכת את החיסרון ליתרון ומתמודדת עם הקושי בהתאם לתפישת הניהול שלה. "הדרך שלי להתמודד עם זה, היא להעמיד לצידי יועצים טובים שאני יכולה לסמוך עליהם. אני לא מאמינה שאני צריכה לקבל את ההחלטה בתחום שאני לא מבינה בו, אין בושה בלהגיד 'אני לא יודע', החוכמה היא לדעת עם מי להתייעץ".


טל סטרלינג פסיכולוגית ארגונית M.A, יועצת בתהליכי שיפור השירות והמכירות באמצעות ליווי אישי וקבוצתי. בעלת ניסיון רב באבחון, גיוס ותהליכי קליטה, הדרכה ופיתוח הדרכה, תוך התעדכנות במחקרים חדשניים בתחומי התוכן הרלוונטיים בארץ ובעולם. מטיילת, חוקרת וצופת ריאליטי מושבעת.

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798